söndag 12 juli 2015

SMHI´s ÖVERMAN



Istället för att kolla in väderleksrapporten går jag ut på balkongen, tittar åt höger, åt vänster och sedan åt höger igen och för säkerhetsskull även rakt fram!
Sträcker ut handen utanför räcket! Regn? Storm? Står träden som pilbågar?
Slutligen avslutar jag med att titta på min väderstation där på väggen!

Är det någon ide att jag bär ut dynorna till soffan och fåtöljen? NJÄÄÄ, jag skiter i det, åtminstone för ett tag, i morgon kanske, eller om en vecka, eller så!

Snart är vi i mitten av juli och jag fick tre soldagar i Umeå under midsommarhelgen, ja sedan har jag ju snörvlat och hostat under tiden solen råkade förbarma sig över Nynäshamn med omnejd de tre första dagarna i juli.
Nu längtar jag mer än vanligt till den 12:e augusti, ja just det, precis en månad idag, för då börjar hösten och den rätta värmen kommer att sprida sig i mig, med eller utan solstrålar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar