söndag 16 oktober 2016

BÄSTA MEDICINEN!


Tre dagar på sjukan och ändå frusen ända in i märgen, värmefilten där hemma är min enda räddning, adderad med handledsvärmare och långkalsonger, ja lite så är det att ha Systemisk Skleros!
Så den som är avundsjuk på mig, byt med mig under fyra årstider!

Så igår hade jag ännu en biljett till Cirkus, min fjärde hittills sedan premiären, galet?
Den bästa medicinen och värmekällan ever!

Jag begav mig i god tid till Djurgården, bara därför, eller för att få insupa atmosfären, käka lite middag från COOP, kycklingwrap, öppnar en liten flaska Sparkling Chardonnay 26:-/flaska , 200 ml, torr, fruktig smak med inslag av äpple, päron och citrus. Serveras vid 8-10°C som sällskapsdryck, alldeles själv inne på den fashionable toaletten på Scandic Hasselbacken, ett krypavstånd från Cirkus!
Okej, jag kan passa på att vara riktigt ärlig nu när jag redan är på gång, jag rökte också, jag hade ju ingen som jag behövde smygröka för!
Jag var ju själv!
Jag vet, det är helt förkastligt att röka när man har Sklerodermi, men jag tar eget ansvar och det händer väldigt sällan!

Den här gången hade jag bokat läktare vänster sida, rad 9, plats 906 med delvis skymd sikt, = billigt!
Tack o lov, så har jag både tidigare och sedan bättre platser!

Beträffande kvällens föreställning,

ja den var "precis som vanligt" lika fantastisk som tidigare,
men lite sedd från sidan som sagt!

Till veckan ska jag till mig reumatenläkare igen, då måste jag ta upp det här med recept på Peter Jöback, det måste väl ändå vara minst biverkningar och betydligt billigare än läkemedelinfusion!
Jag är den jag är, det är inte mitt val om du gillar det jag gör eller inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar