lördag 8 oktober 2016

LÖRDAGSNÖJE GRANDIOS!


Matinè på Cirkus!
Lördagar är det dubbla föreställningar av Fantomen på Operan och idag hade jag glädjen att få överta en biljett som hade blivit över, hur nu något sådant kan hända, tack Gro för biljetten iallafall!

I vilket fall som helst, så begav jag mig upp till stan vid tolvtiden och det blev lagom utan att stressa, dessutom hade jag bestämt att försöka möta upp en kär vän innan föreställningen skulle börja och lyckligtvis hittade vi varandra i folkvimlet en stund innan det var dags!

När dörrarna öppnades skiljdes vi och jag sökte upp min plats för eftermiddagen!

Riktigt bra, förutom att jag skymdes från höger scen, men jag har ju sett den tidigare och kommer att få se den vid flera tillfällen! Förresten det är ju det som är tjusningen med att se samma föreställning flera gånger men från olika håll, då missar man ju ingenting!

Behöver jag säga att dagens matinèföreställning var alldeles, alldeles fantastisk och tårarna var omöjliga att hålla borta!
Sån underbar musik och dramatik berör mig på djupet, tillsammans med strålande skådespelare, ja då blir det ståpäls och tårar!

Tack gode gud att jag har fler tillfällen att uppleva detta mästerverk!
Hittills har jag, sammanlagt med London och Broadway, sett The Phantom of the Opera tio gånger!
Ja jag vet, jag är knäpp, men det bjuder jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar