torsdag 20 oktober 2016

SUCKARNAS GÅNG!


Nä, så illa är det inte, men nog är det mycket gäspningar och suckar på den här gångvägen den arla morgonkvisten!
Av en händelse så råkade jag ha ett läkarbesök idag på Sklerodermimottagningen, en lite domedag liksom, få veta hur jag egentligen mår enligt alla undersökningar och provtagningar som tagits sedan februari och det var ju lite oroligt men också intressant!
Skulle mitt leverne ha stjälpt eller hjälpt mig under dessa åtta månader, raska långpromenader, stilla lunk och styrketräning! Det där med tjuvrökningen häromdan, det ska vi inte tala om, sshhhyyyyyyy!!! Lite gott vin då och då, det har ingen dött av tydligen, ty slutresultatet visades sig MVG, sånär som på några små, i det närmaste obetydliga förändringar i hjärtat och några fingertoppar!
Bra där gunsan!
Ett recept på Nitroglycerin, salva, ska jag kanske tillägga, att smörja fingrarna med ibland, när det är som jävligast, var det enda som tillkommit på min medicinlista!
Strålande!

Så med en OK-stämpel i pannan, kunde jag lämna Huddinge sjukhus på lätta fötter för den här gången!
Thjooooooo!

Firade med en supergod lunch på ChopChop Asian Express i Handen, dödstrött men nöjd och glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar