torsdag 13 oktober 2016

MITT MANTRA!


Sista dagen med läkemedelsinfusion Ilomedin för den här gången!
Och som alltid möts jag av den här texten på anslagstavlan i korridoren på väg till mitt rum på dagvården M88!

Började med en ny nål i armen inne hos syster Karin på lab efter en snabb sväng till kylskåpet och ställt in kaffemuggen på rummet!

Dagens reflektion på pendeln!
Min blick sveper försiktigt från ansikte till ansikte, utan att det blir alltför uppenbart att jag verkligen tittar på allas munnar, därefter lite flyktigt slänger en blick på mig själv i speglingen i fönsterglaset och konstaterar, det är bara jag i hela vagnen som inte har några läppar!

Jag försöker obemärkt fukta dem och pluta, men inser att det förmodligen ser jäkligt dum ut och istället ler lite fånigt, ty det är endast då som jag åtminstone inte ser ut som en karp.
Ett karakteristisk utseende för Systemisk skleros är just karpmun!

Äsch skit samma, jag ser sur och elak ut, men jag vill inte lyssna och är glad ändå, på insidan, för egentligen har jag ju massor att vara glad för, trots allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar