tisdag 11 oktober 2016

NÄRBILD!


Bilder som fladdrar förbi, en dag som egentligen inte innehåller särskilt mycket av värde, för så ser det ut när jag sätter mig på pendeltåget en tisdagmorgon, så tidigt att det fortfarande är mörkt ute!
Samma trötta, halvsovande medpendlare, påväg till jobb eller bara bort från något, eller kanske påväg hem till någon!
Jag har börjat med att ha mina öronsnäckor i öronen men inget ljud på, bara för att vila i ingenting men ändå stänga ute det mesta bruset där ute!
Samtidigt kan jag lugnt luta mig tillbaka och delta i livet som pågår runt omkring mig, ganska spännande faktiskt!

Väl framme på sjukhuset och ljuset har återvänt!
Jag lägger in mina LCHF-muffins i kylskåpet, tar en mugg kaffe och sätter min i väntrummet!
Karin hälsar mig välkommen in till lab, efter tredje försöket så sitter infusionsnålen på plats och jag får träffa min sköterska för de här dagarna, en ny trevlig tjej som visar mig till rum 5!
WOW, enkelrum med tv, gud va skönt!

Idag behöver jag inte luta huvudet åt ett bestämt håll hela dagen för att konversera och vara hövlig, idag kan jag bara vila, vara tyst och kolla på tv rakt fram!

Imorgon är en annan dag, men precis lika dan som idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar