söndag 30 oktober 2016

SISTA SKÄLVANDE HÖSTDAGEN


Enligt SMHI, så var det här nog den sista vackra höstdagen innan regn, snö och den oundvikliga vintern träder in!
Så nu gällde det att ta vara på varje sekund där ute i den vackra höstsolen och försöka fånga de sista färgerna, de blå och flera nyanser av gult!


Efter ungefär en timma i skaplig motionstakt men några korta avbrott för fotografering, jo det är liksom ett måste, liksom att mitt jobb sitter i ryggmärgen och är alldeles omöjligt att lägga bakom mig, så ringer min syster Eva och frågar var, vad och om jag har lust att följa med henne ut till kolonibyn för en sista koll!
Tänk hur det var förr, då när man ringde till någon och vederbörande svarade på andra sidan av tråden, ja då visste man ju var hen var någonstans, nu kan man vara precis vars nånstans!
Det sista "vars" var också en sån där litet uttryck som språkvårdare får huvudbry av, var, vart eller vars. För mig som har bott i så gott som hela mitt liv i Umeå, använder vars till det mesta och o, ha ha ha!
Nå, det där var ett litet sidospår, nu tillbaka till dagens jakt på det ultimata avslutet på hösten!
Eva plockade upp mig på min väg och så åkte vi till Kalvö,




där vi vandrade omkring bland stugorna och njöt av det som fanns kvar av sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar