söndag 2 juli 2017

BLÅ HIMMEL PÅ MIN VÄG


elva timmars sömn, underbart, och nästan ingen hosta under natten, äntligen ser jag ett ljus i mörkret!
Det har vänt!
Förkylningen och skitvädret är snart puts väck!

Jag började lite försiktigt med en tur till återvinningen, sedan till tvättstugorna för att boka tid, det blev imorgon!
Sedan hem och käkade lunch innan jag begav mig ut på en sakta lugn tur i mina omgivningar, vill ju inte ta i för mycket i början!

Ut på vidare äventyr, eller?

Nä jag halkade in på Järnvägsmuset inte långt härifrån, jag har faktiskt aldrig varit in här förut!
Otroligt, vagnen är från 1904 och ändå så oförstörd och fin med sina vackra träbänkar, inte en endaste graffiti så långt ögat når!

Dagens tågvagnar och i synnerhet pendel-och-tunnelbanetåg behöver ju sanneras ständigt från "gatukonstnärernas" framfart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar