fredag 28 juli 2017

MITT I INGENSTANS


Fast egentligen är det bara strax utanför huset där jag bor! Tidigare dold av en tät skog, som nyss blivit nerhuggen pga av ett kommande nybygg, en förskola enligt säkra källor!
Apropå det förresten, vilken tur att det ligger på andra sidan av mitt hus och min lägenhet/balkong, för hujedamej vad det brukar vara hög ljudvolym utanför just förskolor!

Och idag när jag genade genom resten av skogsdungen på väg hem från Willy`s så träffade jag på de skönheterna mitt i ingenstans, omgivna av det där knastertorra gräset!

Dagens samtal med Sofia: Vårdcentralen för att lämna ett urinprov eftersom hon mår tjuvtjockt, trött, håglös och allmänt tussig, mer än vanligt!
Besked från henne några timmar senare! Precis som jag trodde och sa till henne, urinvägsinfektion nu igen, jag känner min dotter och kan ställa diagnos direkt i mobilen, utan att se henne, behöver bara höra på vad och hur hon förklarar sitt mående!
Så nu har hon påbörjat sin första cytostatikabehandling samt antibiotikabehandling!
Och här sitter jag och kan inget annat göra än att orka finnas till för henne i telefonen, peppa, lyssna, lyssna igen, inge mod, styrka och försöka locka till ett skratt emellanåt, det är ju trots allt min jänta och vi har samma galna humor mitt i helvetet!
Ett skratt förlänger livet, sägs det ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar