onsdag 19 juli 2017

EN OAS FÖR KROPP OCH SJÄL

Sagoträdgården hos Margareta Peterson i Nynäshamn.

En vilodag, för både kropp och själ, med bara me and myself!
När jag redan under drömmen tänker ut och hoppas hur den kommande dagen ska te sig, då är det verkligen något som behövs!

Vaknar till ännu en solig dag, vilken tur, för planen var att gå och handla det som fattas på närmaste butik, Willy:s!

På vägen dit, så upptäckte jag till min glädje att rönnen hade överlevt avverkningen och börjat skicka ut det första livstecknet, önskar att det är ett gott tecken!
Missade ju seniorrabatten på 5% på ICA MAXI igår, för då var jag med släkten och solbadade och grillade ute på Östnora camping!

Nu drog jag hem en lagom tung dramaten från Willy:s och det fick duga!
Hemma stod en redan förberedd kaffetermos, en dammsugare, alltså nu menar jag en punschrulle såklart, ingen städning idag ingick i den där drömmen, samt den obligatoriska vattenflaskan!

In med varorna i kylen och sedan en promenad ner till hamnen!

Min för säsongen sjunde mjukglass fick nöjet att dela min dag, om än dock bara för en kort stund i den härliga värmen på Hamntrappan!

Molnen började torna upp sig, så kaffet och dammsugaren väntande jag med tills jag kom hem igen till min balkong, som började sakta men säkert bada i sol!

Hela tiden gick ändå mina tankar till Sofia, som förövrigt ringde mig och uppdaterade mig om kommande undersökning, provtagning, dagar och tider inom kort!

Min älskade tappra och modiga dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar