lördag 8 juli 2017

ATT BESTÄMMA VÄGVAL


Gårdagens vägval, ska jag gå åt höger eller vänster?
Rakt fram kommer jag hur som helst, så varför göra det enkelt för mig!

Det blev höger, som oftast!
Då blir det skogen, vildsvinsskogen, där lugnet råder, fåglarna kvittrar och dessutom bjuds det på sjöutsikt!

Nästan som ett Kinderägg, tre önskningar i ett!

Det där med storstädning vid återvinningen var en underdrift, allt skulle bort, precis allt,

för även skogen skövlades i ett nafs, ty där ska det byggas ännu en förskola, eller som man kallade det förut, dagis!

Vilken tur att min lägenhet inte ligger åt det hållet förresten, för hujedamig va ungarna skriker nu för tiden, det räcker så gott att jag har en stor lekpark på gaveln av huset där jag har Mitt Mysiga Krypin!

Jag hade ett till val att ta igår, åka med till stora staden och gå på Stampen för att lyssna på Blues, Lady A & Top Dogs!

Alltså, jag älskar ju musikaler, men självklart kan jag lyssna på annan musik också!
Så efter mycket funderande hit och dit samt en ordentlig tupplur i soffan under värmefilten, så, va fasiken, jag hänger med!
Samt och gjort, jag blev upplockad nu igen av syster och svåger med bil, vidare till Farsta där vi tog tunnelbanan in till Gamla Stan!
Trångt, varmt (äntligen en temperatur som passade mig)och högljutt!
Jag kom hem strax efter 01:00 trött och sliten men nöjd med valet av fredagskvällens aktivitet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar