tisdag 4 juli 2017

STORSTÄDNING


Jomen faktiskt, ibland händer det!
Som igår t.ex, då var det dags för sovrummet, en riktig genomkörare, från golv till tak, men i synnerhet fönstret, ty minnet har svikit mig när det hände sist!
Mycket för att där hänger en persien som inte går att hissa upp, bara vicka på inför sängdags, därför har jag liksom dragit mig för uppdraget, så att säga!
Men igår hände det, å fy fasiken vilket jävla bök att krypa in under den nedfällda persiennen för att komma åt!
Köksfönstret fick sig en sväng på utsidan också, för där var det en stor fågelskit som jag upptäckte när jag kom hem för en vecka sedan, dyngförkyld och då orkade jag inte ta tag i det!

Tvättstugan stod next på schemat, sängkläder och t.om gardinen till sovrummet fick rumla runt ett tag!
Därefter dammsugning, så nu jäsiken är det fräscht i sovrummet!

Tji fick ni förkylningsbassilusker, den här gången övervann jag er inom en vecka och har lyckats utplåna alla eventuella spår av er!

Idag var det tydligen återvinningsstationens tur att få sig en storstädning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar