onsdag 5 juli 2017

LEJONET & BJÖRNEN


Närmare sex än så här kommer jag nog inte, alltså det är min sjätte mjukglass för säsongen!
För ett år sedan hade jag för länge sedan överträffat det, snarare närmare tjugo stycken!
Vädret har säkert en stor förklaring till det låga antalet glass, men även sinnesstämningen!
Alltför mycket tufft att grubbla på, min egen och i synnerhet Sofias hälsa, gör att glass är det minsta jag tänkt på den sista tiden!
Förresten, varför försöka bräcka fjolårets rekord, 26 stycken, då hade jag ju massor med härliga och förväntansfulla event inbokade som jag ville matcha i antal, nu är det öken, endast en bokning hittills!

Förresten, den där storstädningen på återvinningsstationen, den verkat vara definitiv, nu är allt bortstädat, nada, kvar, så jag får nog söka mig någon annanstans hädanefter med min återvinning, papper, plast, tidningar, glas och metall!
Förresten, du tar väl loss den där lilla vekehållaren som sitter i aluminiumformen efter dina värmeljus innan du slänger dem i återvinningen?
Undrar en norrländska som vanligtvis aldrig behövt tända ett värmeljus sommartid, förrän jag flyttade 80 mil söderut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar