fredag 21 juli 2017

APROPÅ OAS!


Min balkong, min trädgård och låtsasvärld, bara om jag sätter proppar i öronen, så funkar det!
Ty jag förstår inte varför dagens barn måste skrika så väldigt, som om hela bunten har svåra hörselskador!

Nu har jag föresten läst ut boken "Näktergalen", av Kristin Hannah, det tog längre tid än jag trodde, mycket pga att den var svårsmält och att jag därför behövde vila från krigets fasor, men ändock realistiska innehåll och målande språk i en omöjlig tid, väl värd att läsa! Den låg över ett år på New Times bestsällerlista!
Min verklighet snuddar också vid en bestsäller, men den är alltför smärtsam och orden räcker inte till!

Därför är det skönt att sätta på mig hörlurarna utan ljud, stänga ute min egen historia och bara njuta ute på min lilla, anspråkslösa, men ack så trivsamma balkong i kvällsolen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar