lördag 11 november 2017

SINGLES´DAY!


20% rabatt på Åhlens. 22% rabatt på Hemtex för alla singlar, det fick jag i min mailbox idag, hur nu de kan veta att jag är singel, det är en gåta för mig!

Som om jag skulle idas handla något idag på någon av dessa affärer, framför allt eftersom jag fortfarande höll på att försöka kravla mig ur "offerkoftan", nä jag sparade mig till kvällens begivenhet, som jag hade biljett till sedan länge!
Och det var sannerligen ett skönt avbrott från suckar och stön, till skratt och kön!
Det sistnämnda, stod naturligtvis Jonas Gardell för, han bjuder verkligen på sig och Marks liv och leverne!

Rekvisita, en stol ett bord och två flaskor vatten, var allt och en Jonas med pyjamasbyxor med små elefanter på och en head-metalt-tshirt!

Jag beundrar verkligen Jonas, med sin enkelhet, mod och ärlighet, blandat med lagom mycket fräckhet, men ändå inte att gå för långt, i synnerhet nu in dessa #metoo och #tystnadtagning tider!
Men som jag ofta brukar tänka, en bög är kvinnans bästa vän!

Det var skönt få att skratta ikväll, med eller utan procent, som den singel jag är och förblir!
Dagen den 11/11 som är den officiella Singel`s Day!
Det blev trots allt en bra dag och läget var under kontroll hos Sofia, lite komplettering i medicinlistan med antibiotika och Fragmin, utöver det vanliga, så nu hoppas vi att det ska vara skapligt lugnt ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar