tisdag 7 november 2017

EN HÄNDELSERIK VECKA SENARE!


Och med det menar jag både glädje och sorg!

Onsdag och torsdag, förberedda jag mig inför min resa upp till min dotter Sofia i Umeå!
Tidig morgon fredag, upp med tuppen, alltså redan strax före halv fyra, för att hinna med pendeltåget 04:56

och sedan vidare mot Arlanda!
Precis när det var dags att gå ombord på mitt flyg mot Umeå, så tvärkollades jag mobilen-facebook och då kom det upp "se dina minnen" och då hade jag gjort ett sånt där test "Vem vakar över dig" för precis ett år sedan och tro det eller ej, det var Mona som kom upp!
Klockan var 08:04 och det slog mig att, ja just ja, idag begravs ju Mona hemma i Norge klockan 12:00, ännu en tecken från henne att hon både hör och ser mig, så jag vinkade till henne när jag var uppe i luften!

Väl framme i Umeå, så tog jag bussen direkt hem till Sofia, för att hinna med henne och assistenten till Vårdcentralen för omläggning av trycksåret på vänster armbåge, klockan 11:45!



Tyvärr så blev det, precis som vanligt, ett bortkastat besök, eftersom sköterskorna som skulle utföra omläggningen inte kunde och vägrade lyssna på assistentens och Sofias instruktioner om hur de skulle göra, troligast av stolthet, tjurighet och härskarteknik, typ,


"här ska inte någon lite funktionshindrad och hennes assisten komma här och lära oss"



Direkt efter Vårdcentralen,


vidare till Onkologen på NUS, Norrlands Universitets sjukhus, för Sofia hade ett bokat besök där också!


När kvällen närmade sig, var gunsan ordentligt trött och sliten, men det var bara att spotta upp sig, ty kvällspasset stod på mig från 16:15 till morgonen, vad nu allt det innebär, oj oj oj! PHU!!!

Det uppdagades nästa dag, lördag, att omläggningen på VC var felaktig, på Sofias födelsedag, som skulle firas hela dagen, med början klockan 13:00, då ett kompisgäng var inbjudna på tårtkalas fram till 16:00, därefter middag tillsammans med assistansföretaget Lystra och flera av Sofias både gamla och nya assistenter på O`Learys (Bowling)med bowling efteråt!
Resultatet av Vårdcentralens miss, resulterade i att V.A.C pumpen började larma intensivt på grund av stopp i flödet!

Så efter att kompisarna hade farit iväg, blev jag tvungen att försöka lösa Vårdcentralen miss, med hjälp av jourhavande läkare på Plastiken, i telefonen, som gav mig delegat att åtgärda felet i omläggningen!
Jag lyckades och vi kom bara en halvtimma försent till middagen på O`Learys! A PHU, A PHU, A PHU!!!

Födelsedagsbarnet njöt i fulla drag av firandet och uttryckte det så, "det var en magisk kväll"!



#räddalss






Igår reste jag hem igen, lämnade ett soligt och vackert Mariehem vid lunchtid,



för att sedan käka medhavd lunch på Lystrakontret i stan, innan hemfärden till Mitt Mysiga Krypin här i Nynäshamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar