onsdag 1 november 2017

INLEDER NOVEMBER MED TVÅ VAL


Värmefilten eller Power walk runt Ringvägen?
För efter min långdusch på morgonen och fixet därefter, så kom kylan och suckarna över mig igen!

Käkade lunch, en kvarglömd pain riche, av Mia igår och ett stort varmt glas nyponsoppa, sådär skapligt, alltför mycke bulla i min smak, men det fick duga!

Därefter "Hem till gården" en halvtimma under värmefilten!
Men sedan tänkte jag mig åtminstone en liten sväng i skogen, typ den rekommenderade halvtimme promenaden, om jag ids och orkar!

Jag lämnade lägenheten 12:55 och sedan gick jag bara vidare och vidare ut mot Ringvägen och öppet hav! Så underbart och livgivande!









Som om att all sjukdom och oro lyftes från mina axlar för en stund, att få se horisonten, oändligheten!

Jag anlände Mitt Mysiga Krypin 14:58!
Och nu återkommer jag till det där med stegräknaren igen och tävlingen mot mig själv.......
15195 steg, tillryggalade jag idag!
Nu lovar jag mig själv, på heder och samvete, att endast gå ner till skomakaren i morgon och hämta min läderstövel som behöver en ny dragkedja inför min norrlandsvistelse i helgen, packa resväskan och sedan bara vila, vila och åter vila under värmefilten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar