tisdag 31 oktober 2017

HALLOWEEN


Nu igen!
Och i dag tillryggalade jag 11703 steg, enligt min stegräknare i mobilen!
Jag visste det, jag har redan börjat tävla mot mig själv, det jag sa till syrran, så jag får se hur länge det varar innan jag blir tvungen ta bort den appen!

Nå i vilket fall som helst, jag har fick telefon från Sofias onkologläkare på förmiddagen, så nu har hon berättat lugnt och sakligt om vad som händer och hur det egentligen ligger till och vad det finns för något att göra för Sofia, så vi står på samma fläck som för ca 25 år sedan!
Väck inte den björn som sover, för den sover med ena ögat öppet och är rysligt lättväckt, därför görs ingenting, utan bara håller koll på blodplättarna och kanske någon magnetröntgen ibland!
Tumören växer och trycker mot höger lungspets samt aorta m m, så för att förhindra en blodpropp därav, så kan det behövas blodförtunnande ibland!

Så mer skräckinjagande än verkligheten behöver jag inte ha den här Halloween, trodde jag ja!

Nu har vi tyvärr ingen porttelefon under dagtid, endast från klockan 19:00 till 07:00, så plötsligt ringde det på dörrklockan 18:45, jag kollade i titthålet för säkerhets skull och där stod det ett gäng utklädda ungar!

Och som den snälla tanten jag är, så hämtade jag det sista av Gott & Blandat som jag hade kvar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar