tisdag 10 oktober 2017

ENERGIGIVANDE PROMENAD


jag är fullt medveten om att naturen är energigivande och motion är läkande både för kropp och själ, så minst en halvtimma om dagen kan hjälpa mot både fysiska och psykiska åkommor!
Idag gick det inte, jag lyckades inte gå längre än till återvinningen med min sopkasse, därefter har jag legat under elfilten nästan hela dagen och frusit! Jäkla skitsklerodermi, trötthet och frusen ända in i märgen!

Men igår, då kunde jag krama om det gamla trädet igen, ja det är sant, jag brukar krama om träd ibland, det ska vara alldeles extra livgivande!
Om trädet återfår något liv av mig, tvivlar jag starkt på, men kanske det känner någon lite krusning från den här tanten i alla fall!
Jag brukar titta mig omkring, innan jag gör den här lilla manövern, för tänk om någon kommer gående och ser mig, då hamnar man kanske på psyket eller så!
Nåväl, efter kramen kändes det mycket bättre och tankarna som maler i mig fick fritt flöde, typ, hur ska det gå för Sofia, vad kommer den kommande magnetröntgen att visa? Hur går det för X-et, ligger han fortfarande på sjukhuset, eller ligger han död hemma i sin lägenhet, han svarar ju inte när man ringer? OSV OSV!

Resultatet blev, att inte låta mig dräneras på energi - att jag har ställt upp en hel del för andra och bör nu få ägna lite mer tid åt mig själv, utan dåligt samvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar