måndag 30 oktober 2017

MED BLICKEN SÄNKT MOT MARKEN


Jag stålsatte mig idag och tvingade mig ut, trots att vinden slet i träden, så de få antal löv som fortfarande krampaktigt hölls sig fast, blåste iväg!
Temperaturen var inte nådelig, säkert någon grad på minusstrecken!
Så nu åkte vinterjackan och mössan fram, för jag bara måste ut, ut och andas och sträcka på nacken!
Som jag gick där med fortfarande sänkt huvud, så ser jag, just därför, den här ljuvliga lilla blyga tuvan, som blinkade till mig!
Så tack vare att jag kände mig låg, så fick jag se skönheten och därmed rätade på ryggen och nacken och med bestämda steg trotsade vinden och lyckades tillryggalägga en-och-enhalvtimma, lite drygt 8600 steg!

Lagom till jag kom hem, så ringde Sofia och meddelade vad som hade hänt hittills, typ, palliativa teamet hade varit till henne på dagcentrat/jobbet och tagit nya blodprover, eftersom hon ständigt får låga blodplättar och måste få blod!
Imorgon är en annan dag, då ska hon på plastikmattagningen och få armbågen kollad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar