onsdag 4 oktober 2017

PÅ VÄG HEM


För ett tag sedan lovade jag att hjälpa Mia med lite datajobb, inte för att jag är något datageni, men ändock, så idag beslutade jag mig för att ta mig till henne och fixa det!
Vädret såg lovande ut och jag behövde ut och röra på mig dessutom, hittills har jag ju bara tillryggalagt korta promenade på grund av mitt onda högerben, allt på grund av det där jävla frigolitplockandet för exakt sex dagar sedan!
Sagt och gjort, jag gjorde mig i ordning och började gå, men hann endast gå i ca fem minuter, så insåg jag att det här kommer att gå åt helsike, jag kommer inte att kunna gå ända till henne!
Så jag vände om och gick hem igen, smörjde in mitt onda knä och knäveck med Orudis, på med kläderna igen och dessutom cykelhjälmen, baxade ut cykeln ur cykelförrådet och for iväg till Mia!
Uppdraget hos henne lyckades, med lite möda, ska jag väl tillägga, men tillslut!
Så nu kan hon använda Swish och har även automatisk påfyllning på sitt SL Access-kort!
Kul att kunna vara till någon nytta ibland!

Cykelturen hem gick med medvind i ett vackert höstfärgat landskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar