onsdag 25 oktober 2017

FUCK CANCER!!!!!!!


Som jag befarade, det blev ett negativt besked för Sofia idag när hon var på återbesök på onkologen och skulle få besked om vad cytostatikabehandlingen hade haft för verkan på hennes tumör!
Tyvärr så hade den inte svarat alls på behandlingen utan dessvärre till och med fortsatt växa!
Så nu återstår plan B, strålbehandling och eventuellt redan i morgon kan de komma igång, hon ska i alla fall tillbaka dit för inläggning!
Jag har talat med Sofia några gånger i kväll efter beskedet, både för hennes skull och även för mig själv, man behöver liksom ventilera och sortera alla sina känslor och tankar vid sådana här tillfällen, prata om hopp och förtvivlan hjälper, inte lägga locket på av rädsla!

Av förklarliga skäl, så har jag sovit dåligt de senaste nätterna av oro inför det här beskedet och koncentrationen har inte varit på topp heller, så det har varit skönt att bara sitta och "pärla" och lyssna på regnet som skvalade utanför fönstret idag, i väntan på samtalet från Sofia, läsa en bok var helt uteslutet, jag testade, men jag tappade tråden hela tiden!

Nu gäller det att inte tappa hoppet och tron på att det här ska gå vägen, precis som det gjorde för 25 år sedan, hoppet är det sista som lämnar oss!
Hon är en krigare min dotter, hon kommer att fixa det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar