onsdag 18 oktober 2017

JAG BARA ROAR MIG!


Fint ska det va, jag behöver inte fixa kaffet själv, bara trycka på knappen, en tidig morgon på dagvården Reumatologen på Karolinska sjukhuset i Huddinge!
Spänningen var olidlig inför infusionsnålen och precis som vanligt, jävlades det på första försöket, kärlet sprack direkt!
Nästa försök funkade och funkade hela dagen, jag har faktiskt den i fortfarande, i hopp om att den kanske funkar alla sex timmarna i morgon också, men sen vet i fasiken, knappast troligt inför tredje och sista dagen!
Men det hade kunnat varit värre, jag ska inte klaga, jag har ju gratis kaffe!

Och nu till något helt annat!

Ingen har väl missat uppropet där kvinnor över hela världen tagit över internet med sina berättelser om sexuella övergrepp - under hashtagen #metoo!
Något som jag har förträngt under hela mitt vuxna liv, men som jag blev påmind om för inte så länge sedan, så har även jag råkat ut för det, kanske för att jag kände skam och skuld inför det, eller kanske inte förrän nu har jag insett att det var just ett övergrepp, å det grövsta!
När en så kallad homeopat skulle hjälpa mig med min barnlöshet handgripligen!
Av hänsyn till mig själv, så väljer jag att inte gå in på detaljer, men enligt mig så var det en regelrätt våldtäckt!
Så att jag, bara för knappt två år sedan, blev verbalt ofredad sexuellt av ett gäng vuxna killar här i kvarteret och som också kändes som ett förtäckt hot, är ju bara en västanvind i jämförelse!

Så ja #metoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar