torsdag 5 oktober 2017

ETT STEG I TAGET


Fortfarande justerad, så himla trist!
Tänkte inte alls gå ut idag, ty sviterna från plockandet och cykelturen igår gjorde ju inte saken bättre!
Men efter tre-kaffet kunde jag inte motstå tanken på en skogspromenad ändå!
Jag haltade förbi området som nu var städat och förbannade skitungarna som var orsaken till min belägenhet!

Osminkad fortsatte jag min vandring och försökte sänka ner axlarna och tänka på andningen, i hopp om att smärtan inte skulle vara alltför påtaglig, men tji fick jag!

Men tjurig som en gnu, fortsatte jag och tog mig till och med upp på den högsta knallen där i skogen, som bjuder på en underbar utsikt över inloppet i Nikstaviken!

Sedan ner igen!
Till min glädje stötte jag på en nytillverkad bänk, som är ett återbruk, märkte jag, eftersom det redan sedan länge sitter gamla rostiga järnfästen i berget där, fiffigt och jättetrevligt!

En promenad runt "min skog" är en lisa för själen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar