tisdag 24 oktober 2017

GRÖNDALSVIKEN 2017-10-23 15.51.17


En minut och 17 sekunder efter att Mona somnade in, tog jag den här bilden igår!
Jag hade tagit en promenad ner till centrum för att proviantera på den systemiska butiken, en bag in box och en liten whisky, därför att det började sina här hemma och det är ju alltid lite skönt att ha något starkt att värma sig med, framför allt nu när det väntas sämre väder framöver och lugna nerverna med, fan va det där lät dumt!
Inte ett ont anande om vad som komma skulle, så gick jag med lätta steg, trots att jag redan hade varit ute på en skapligt lång promenad i min skog, ner och inhandlade min SPRIT, stoppade ner det i ryggsäcken, men kände att det blev onödigt tungt, så jag beslutade mig för att gå ner till hamnen och ta pendeltåget hem, en enkel och kort resa på ca 7-8 minuter, med endast ett stopp däremellan som är Gröndalsviken, en otroligt vacker, kanske Södertörns vackraste pendeltågsstation!
Precis när vi stannade där, så fick jag en ingivelse att ta en bild över stunden där!
När jag sedan kom hem med min börda och öppnade min laptop, kollade facebook, precis som vanligt, det var då jag möttes av det tragiska beskedet om att min kära vän Mona hade avlidit och vilket klockslag det hade hänt!

Plötsligt slog det mig att det var just då jag betraktade livet, kärleken och vad jag inte visste då, döden!
Vila i frid älskade Mona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar