lördag 7 oktober 2017

VÅRKÄNSLOR!


Inte ett dugg, snarare tvärtom, men när jag upptäckte att mina små lökar, som jag pillrade ner här i häcken precis utanför ytterdörren, ja istället för att slänga dem i komposten, när de hade blommat ut där på försommaren, så började jag undra vad som händer med vårt klimat!
De små rackarna börjar ju att skjuta igen, allaredan!
Jag blir nog tvungen att krafsa ihop lite mer jord och täcka den inför den annalkande vintern!

Vatten har de fått så det räcker i alla fall, för nu ikväll regnar det så det står som spön i backen, mina kläder hänger på tork, likaså mina nyinköpta stövletter får omvårdnad med tidningspapper instoppat!
En kväll på Folketshus, Kulturveckans sista evenemang, Kulturfest i Mysingen med blanda musikunderhållning, såsom ABF-kören Babords Halsar, Vildir Heart, Tuesday, Abisko, Sound of Harmony, Joyvoice Nynäshamn, Garland, Shirley Clamp med trio, Kulmen och Harry Dad!
Programmet varade från 16:30 till 00:00!

Lillasyster, som förövrigt är med i Joyvoice, och jag kom dit strax efter fem, tog något att äta, i väntan på att hon och hennes körkompisar skulle uppträda 20:15, därefter, stannade vi kvar en liten stund och lyssnade på Shirley Clamp, innan vi plaskade hem i störtregnet, apropå inte ett "dugg"-regn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar