måndag 13 november 2017

NOVEMBERSOL


Svårt att somna, natten tills idag, så jag gjorde det lite mysigt för mig och tjuvstartade Luciafirandet, på dagen en månad för tidigt, med att käka pepparkakor i skenet av tända ljus!


Så jag trodde väl aldrig att jag skulle orka ta mig ut på en ca tvåtimmars promenad någonsin mer, men det är tur att jag har min ängel och djävul som tar striden och sedan får jag se vem som vann, ty jag är fortfarande utmattad efter min vistelse hos Sofia!
"Men herregud, håller hon på med det där fortfarande, hur svårt kan det vara???"

Men det ska jag säga, det tar på, att vara både mamma, tröstare, bollplank, slagpåse och assistent, inom loppet av tre dygn, samtidigt som jag måste ta hand om mina egna känslor och behov i en sådan extrem situation som uppstår i vetskapen om hennes tillstånd!
Vem vill byta med mig???

Så det var väldigt skönt att ängeln vann och viskade i mitt öra, "det kommer att göra dig gott!"
För att vandra av och ann med headset i öronen, suckande och vänta på ett maratonsamtal med Sofia, tär! Dessutom anade jag att hon eventuellt skulle försöka ta sig till jobbet idag och då kan hon fokusera på annat än oro och sjukdom för en stund!

Hamnen ger tröst och energi för en trött och sargad gunsan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar