fredag 10 november 2017

RESPEKT!



Utmattad och dödstrött, ja det är mitt tillstånd efter mina tre dygn i Umeå, för jag är ju inte bara mamma, jag är assistent också, så det tär på både kropp och själ!
När jag är mitt uppe i det, märker jag knappt av det, eller så blundar jag och stänger av mina känslor, mycket för att inte oroa Sofia, så att hon ska känna skuld över det!

"Utmattning drabbar de omtänksamma
– Utmattade personer är godhjärtade människor som ofta tänker mer på andra än på sig själva. De tycker att det känns egoistiskt att fokusera på sig själv, men i förlängningen leder det till att de försummar sina egna behov. Det är som att köra en bil utan att stanna och tanka. Utan bränsle tar det stopp. Utmattning är som ett inre motorstopp."

I den situation som jag nu befinner mig i, så kan ovanstående citat stämma in på mig och att jag har alldeles för svårt att säga nej och prioritera mig själv för stunden!

Men jag ligger i hårdträning för att de inre resurserna inte ska tömmas!
Jag skulle behöva något att se framemot, något varmt, både till kropp och själ, med som det känns nu, så orkar jag inte ens boka något, inte ens en konsert inom rimliga gränser och bara en tågresa bort, det känns som att bestiga ett berg.
Så jag får ta den värmen under min värmefilt istället och hoppas på bättre tider, vad det lider!
#fuckcancer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar