onsdag 15 november 2017

PETER JÖBACK TILL BROADWAY IGEN



STRÅLANDE NYHETER!
Nästa år firar den klassiska musikalen "The Phantom of the Opera" 30 år på Broadway!
Inför firandet har Peter Jöback, vår största, svenska musikalstjärna fått det hedersvärda uppdraget att spela huvudrollen, nu igen!
2013 var Peter den förste europèen som spelade Fantomen på Broadway sedan originaluppsättningen.
Nu kommer Peter att spela från den 15 januari tom 31 mars som tillfällig gäst och tar över från James Barbour!
Peter Jöback kommer att leda 30-årsdagen!
26 januari 2018 är årsdagen för Phantom of the Opera och då kommer 30-årsjubileet att firas två dagar tidigare, onsdagen den 24 januari.
Redan 2012, gjorde han sin första huvudroll som Fantomen på Her Majesty's Theatre, West End, London! Till min stora glädje fick jag möjlighet att se den fyra gånger under hans spelperiod där!
2013 var jag också till Broadway och såg föreställningen med Peter i huvudrollen, tre gånger under loppet av en veckas vistelse där!
Hur många gånger jag såg den här på Cirkus i Stockholm, har jag nästan tappat räkningen på, många blev det!

Nu är det som sagt dags igen för honom att få den äran att bära masken och visa var skåpet ska stå! Världens Bästa Phantom of the Opera / Peter Jöback!

Nu börjar nya planer att smidas igen, hoppas jag, tjhhhooooooo!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar