lördag 18 november 2017

ETT STEG NÄRMARE


Man måste ju börja någonstans, så jag och min norska resekompis träffades igår inne i Stockholm på ett hotell och satte oss i foajèn med hennes laptop, varsin vattenflaska och lite lösgodis på fickan och började kolla på flyg!
Dessutom hade vi ytterligare en norska på tråden som önskade åka och bo med oss, så det var verkligen ingen enkel sak!
Dessvärre slutade det med att, efter drygt tre timmar, endast flyget för oss två bokades!
Det är svårt när man är tre och inte allas viljor stämmer, framför allt olika förutsättningar vad det gäller ekonomin!
Hon på tråden fick i alla fall bestämma när vi ska dra Over There!
Så nu återstår hotell, vilket kommer att bli en svår nöt att knäcka, eftersom vi vill bo så nära som helst, slippa färdmedel till och från, med andra ord, gångavstånd rätt och slätt till Broadway med mera och det kostar!

När jag äntligen kom hem igen efter drygt sex timmar, med endast vatten och godis i magen, klockan 20:15, så mikrade jag en Dafgårds Karins Lasagne på 8 minuter och tog en rejäl whisky på stående fot under tiden!
Kudden fick ett alltför sent omfamnande tyvärr, det kan lätt bli så när jag har haft det lite för pressat och stressigt, som t.ex när det ska bokas biljetter och dylikt!
Tre whisky senare och en ö till Lasagnen, vaknade jag i morse lätt förvirrad och omtumlad efter en urusel natt, men ändå nöjd och glad över att vi snart är påväg!
Eller?

Nu har jag övergått till vattenflaskan igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar