måndag 16 juli 2018

ALLDELES FÖR VARMT!



Otippat,  att jag valde att stanna hemma i dag! Men tre dagar med extrem värme, är mer än jag orkade!
Jag hade ju bestämt mig för att gå ner till stan med min laptop,  som behöver en översyn,  redan förra veckan var jag till Nynäshamns WebCenter och konsulterade om och när jag kunde få komma med den!
Så strax före lunch hängde jag på mig datorväskan och promenade dit!
Solhatten var ett måste och vattenflaskan i högsta hugg!
Knappt 20 minuter rask promenad för att göra pinan kort, kom jag in till en sval och skön lokal,  härligt!
Efter att jag lämnat laptopen, så tog jag mig ner till hamnen, bara därför att, fast det var alldeles för varmt även där! Så jag beslutade mig för att ta mig hem igen, men kände att jag inte orkade gå hela vägen, så jag tog pendeln istället, smart! Onödigt att utmana ödet och kanske tuppa av, av värmeslag!

Väl hemma, torkade jag några fönstret istället,  för det gick helt enkelt inte att vistas utomhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar