tisdag 10 juli 2018

TA DET LUNGT GUNSAN!!!


Fast det är väl de som är livet, olikheter, det skitiga VS det vackra och det får jag och blir över!
Som idag, vad bjuder den här underbara, varma och soliga dag?
Man ska ju varigera sig och i synnerhet träningsmomenten!
Långpromenad i söndags runt Ringvägen med mera!
Igår Friskis & Svettis med mera!
Så dagens träningspass blev att plocka skräp i mitt närområde, något som jag länge tänkt på, men ändå hoppats på att sommarlediga skolungdomar som fått sommarjobb av kommunen skulle fixa, men nej!
Så gunsan tog på sig ett par undersökningshandskar, ta vare Sofia, så har jag en hel kartong med sådana, plus en plastkasse och begav mig längst en av Nynäshamns skräpigaste gång och cykelbana, precis här utanför!
Typ, "där kan du ju inte bo"!
Men jag vill inte höra på det örat, utan försöker med näbbar och klor, att tvätta bort den stämpeln, men det är ingen lätt uppgift, i synnerhet eftersom jag är den enda som tänker så tydligen!
Efter en timmas idogt böjande och plockande, så hade jag fyllt en hel kasse med diverse skräp som några medmänniskor inte kunde ta hand om själv! Nä gamla gunsan fick rycka ut, nu igen!
Skamligt!!!

Där tog kraften slut och jag behövde ta en paus och gå hem och äta lunch!
Sedan tänkte jag ta mig ann backen upp från pendelstationen, Svedviksvägen, som tyvärr har blivit ett accepterat avfallsstråk, vet inte varför, men det verkar som om att allt skräp som resenärerna behöver göra sig av med hamnar där, innan de kommer hem!
Idioter!

Jag gick istället ner till Nynäshamns Kommunhus och klagade som en bandhund, men det hjälpte föga!
Jag får ha lite is i magen och vänta och se vad som händer därom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar