tisdag 17 juli 2018

TACK SOFIA!




Extremvärmen håller i sig!
Svårt att sova på nätterna,  fast jag har vädringsfönstren öppna, ja t.om toafönstret,  så jag vaknade svettig för ovanlighetens skull!
Så kom jag plötsligt ihåg, att jag hade plocka med mig Sofias bordsfläkt,  som jag hittade nerpackad innan i hennes klädkammare!
Egentligen förstår jag inte varför jag inte hade gett den till någon av assistenterna, som mycket annat,  för en fläkt är väl det minsta jag kan behöva kan man tycka!
Men den fick iallafall följa med bland andra grejer som jag sparat efter Sofia!

Precis som jag hade startat den och insåg att den verkligen kom som en "Räddare i nöden", så fick jag ett mail från vår mäklare!

"Likvidavräkningen inför dagens tillträdde"
Ja det är sant,  det är idag som nyckelknippan överlämnades till nya ägaren av Sofias lägenhet!
Jag visste väl att hon skulle visas sig på något sätt, en dag som denna, lillhjärtat mitt!

Dagen fortsatte med en promenad ner till hamnen, tänkte att där fläktar det kanske åtminstone lite!

Jag gick längst ut på Europas längsta pir, ja den ligger faktiskt i Nynäshamn, och satte mig där jämte två andra kvinnor, varav en i permobil! Den sistnämnda kunde av förklarliga skäl inte sitta ner och svalka fötterna i vattnet!

Då tänkte jag än en gång på att Sofia var närvarande,  för hon kunde inte heller få känna vattnet som svalkade eller gräset som kittlade fötterna!
Tror att hon har det mycket bättre nu!
Men oj oj oj vad jag saknar dig Sofia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar