söndag 1 juli 2018

NU TAR JAG LEDIGT!


I helgen gjorde jag mitt sista äventyr för ett tag!
En överraskning var planlagd för min svåger som snart fyller "jämt" som man brukar säga, utan att säga för mycket!
Hans barn och barnbarn, hade anordnat en heldag/kväll med diverse aktiviteter och däri innefattades min lillasyster och jag som en lite "gubben i lådan"!
Så på lördagmorgonen, begav vi oss med pendeltåget upp till Stockholm och därifrån hade vi några specifika hållpunkter att rätta oss vid, för att det hela skulle gå i lås!
Typ hitta rätt väg, efter att vi klivit av vid Stockholm Södra, vilket inte var en självklarhet!
Tiden rinner iväg och vi irrar omkring hit och dit, fel väg, vänder om, klockan tickar, och vi inser att vi kommer att bli försenade till avtalat möte, men shit happens!
GPS-n i syrrans mobil fick leda oss fram till Zinkensdamms vandrarhem, där vi skyndade oss att checka in och slängde in vår packning!
Vidare med buss mot Fridhemsplan!
Införskaffa skaffning på en, efter vägen lämplig mataffär!

Och sist men absolut inte minst, att hitta till St. Eriks båtklubb, där svågern son, med sin jättefina träbåt, låg och väntade på oss, därifrån överraskningen skulle börja!
Att hålla reda på höger och vänster i en stressad situation är inte alltid så enkelt!
Men slutet gott, allting gott!
Med ungefär en timmes försening och en underbar båtfärd genom Stockholm vatten, så fick vår överraskning den effekt som vi alla hoppades på!

Alla nöjda och belåtna och Stockholm visades upp sig från ett perspektiv jag aldrig hade vågat hoppats på att få uppleva!
Stockholm måste vara en av världens vackraste huvudstäder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar