måndag 30 juli 2018

HÅRT ARBETANDE KVINNA!


Värmen närmar sig 30!
Jag hade just varit på Willy`s och provianterat lite, typ en jättebal toapapper och fiberhavregryn!
Syrran skickade ett sms, "kom förbi om du har tid, jag har något till dig som du kommer att ha användning av"!
Sagt och gjort, jag tog en promenad till henne och fick den här praktiska plocktången, jag fick även en fika ute på hennes svala balkong!
När jag lite senare skulle vandra hem igen, så fick jag även en sopkasse!
Två timmar senare, hade jag plockat den proppfull, samt slängt några plastflaskor och plastburkar i plaståtervinningen här intill!
Jag ljuger inte om det var minst 200 cigarettfimpar i kassen, så jäkla tråkigt att se dessa giftpinnars kvarlevor överallt!
Skämmes tamefan!
Nåväl, det tog mig ungefär två timmar att tillryggalägga en promenad, som i vanliga fall annars tar ca 15 minuter!

För visst finns det trevligare saker att vila ögonen på!


Jo det var så sant, jag for ju ut till Ljusterö på lördag till söndag!
Lika hett där ute, bara en snabb svalka på färjan Veronica
En låååång och trevlig kväll med goda vänner, så månljuset på natthimlen fick lysa upp min väg tillbaks till min övernattningsstuga strax bredvid!

Samt ett ordentligt regn och åskoväder som väckte mig 06:40 på söndagsmorgonen!
Höll alldeles på att glömma, jag tog ju ett dopp där på förmiddagen innan det var dags att bege mig hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar