onsdag 11 juli 2018

DET FUNKADE!


Mitt uppdrag från igår funkade, jag lyckades få Nynäshamns kommun att hörsamma min vädjan om städ utmed Svedviksvägen!
Tack o lov för det, för idag behövde jag vila min sargade kropp!
Redan tidigt beslutade jag mig för att ta en ordentlig vilodag, välförtjänt!
Så jag iordningställde min Dramaten med diverse badstrandskit, såsom matsäck, baklakan, bok, solhatt och solstol vidhängd!
Termometern visade redan vid tiotiden, närmare 20 grader, så det lovade gott!
Påväg ner till stranden, passerade jag den skräpiga Svedviksvägen och till min stora glädje, upptäckte jag att sträckan var städad och friserad, undrens tid är inte förbi!
Glad och nöjd, vandrade jag vidare med min fullastade Dramaten i hopp om att få en skön och framför allt varm och avslappnad dag nere på Nickstabadet, 10 minuter hemifrån, alltså ingen ansträngning överhuvud taget!
Väl på plats, så kände jag av molnskärmen från havet och isande vindar! Typiskt jag, inga andra på stranden verkade bekommas av det, bara frusna gunsan, som satt och huttrade bakom ett vindfort som jag krampaktigt lyckades bygga med hjälp av mina lakan och sarongen!
Äsch, det här funkar ju inte, flyttade till mer lä, kämpade ännu en stund, men fick ge upp och tog min Dramaten och gick hem igen!
Väl hemma, packade jag upp min matsäck och käkade lunchen på balkongen, i väntan på eftermiddagens solstrålar där ute!
Bra där gunsan, igen, jag har vilat hela dagen, inte gjort rätt för saltet i gröten ens en gång! Flera såna dagar tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar