söndag 8 juli 2018

FÖDELSEDAGSFIRANDE



Mina kära och ständiga följeslagare, Djävulen och Ängeln fyllde 9 år idag, höll alldeles på att glömma det, men jag så på Facebook att några av mina vänner är på Dalhalla just i dagarna och då blev jag påmind om tjejernas bemärkelsedag!
Ty det var i just två dagar innan jag skulle resa till Dalhalla för andra gången, som jag gjorde dem!
Det var ju Sofia som fick mig att göra det, min modiga jänta, hon hade ju gjort några redan då och jag var så avundsjuk på henne och i synnerhet hennes mod och beslutsamhet!
Så sagt och gjort, jag övervann rädslan och obeslutsamheten!

Nå, hur fira man två stycken tatueringar på födelsedagen?
Gofika i hamnen kanske!
Men herre min gud, lite mer kan du väl gunsan, där sitter du ju nästan varje dag nu för tiden, i synnerhet nu när det har varit så otroligt fint väder och mjukglassarna på Lejonet& Björnen hägrat!
Varför inte utmana dig med en långpromenad runt Ringvägen, alltför länge sedan sist!
Å så var det, det där med klädseln då!
Strålande solsken och termometern visade 21+ redan långt före lunch, men jag kanske fryser ändå där ute vid havet!
Otroligt tröttsamt att alltid tveka, ändra och börja om från början! Det kan till och med vara så att jag måste gå ut och prova en stund och därefter vända om hem igen och byta om till varmare kläder likt förbannat!
Men efter ett fullständigt kaos bland mina kläder på sängen och sovrumsstolen, så hade jag lyckats den här gången och kunde vandra vidare hela vägen runt Ringvägen = 16516 steg under 2 1/2 timma utan att frysa!


Jag stannade till i hamnen en stund innan jag vandrade vidare hemåt igen, tillsammans med mina tjejer, ja, The Phantom/The Mask också såklart, som firade 7 månader idag, kom jag plötsligt att tänka på!
Fikat tog jag hemma på balkongen, välförtjänt!

Så ett riktigt stort GRATTIS till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar