söndag 15 juli 2018

NU HAR DET HÄNT!!!


Ja jag tror det knappt själv, men jag har badat idag, två gånger t.om!
Men herre gud, när man vaknar klockan nio på morgonen och temperaturen redan har tangerat 20-strecket, ja då finns det ingen återvändo!
Och då kan man undra vart man ska ta vägen, för det fläktade inte ett dugg ute på balkongen, dit jag först gick för att känna mig för!
Jag planerade ändå en dag vid vattnet! Så jag började smörja in mig med solfaktor 30, satte på mig bikini och en lätt t-shirt över! Därefter fixade jag ihop en lättare matsäck, kaffetermos och massor med vatten!
Syrran ringde och föreslog, att skulle åka ut till vårt sydligaste paradis här i Nynäshamns skärgård, Knappelskär!
Sagt och gjort, vi lastade hennes bil och styrde dit ut!
Vi parkerade vi Lövhagens kaffè och vandrarhem och sedan återstod en lagom promenad med vår packning, dit ut!

Lite svårt att ta sig ner i vattnet, framför allt om man är en frusen och otroligt känslig under fötterna, Sklerodermikärring!
Men med lite hjälp av syster, som utforskade den lämpligaste vägen i, så lyckades jag, ÄNTLIGEN!!!
Jiiiipppiiii va skönt det var, vilken seger för gunsan, 15 juli, första doppen!
Och temperaturen på land var säkert tangerade 30-strecket och i vattnet, kanske 22-23 någonstans, ja annars hade jag inte lyckats doppa mig, än mindre kunnat ta några simtag i böljan den blå!
En helt ljuvlig dag för en Sklerodermikärring!
Hittills årets och säsongens varmaste dag, enligt SMHI, 33 grader i Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar