söndag 28 november 2010

FÖRSTA ADVENT


Ganska mysigt faktiskt, vaknade sent den här morgonen och upptäcker att snön formligen vräkt ner i natt och att fönsterrutorna är täckta med snö och iskristaller. Mysigt därför att jag inte behöver ut och skotta, nu har jag bara min dörr och en halvtrappa ner och ut genom ytterdörren.
Men hur gick det här till egentligen, nu har jag flyttat ca 80 mil för att slippa ifrån de här vargavintrarna och nu är det tredje året i rad som det är så här mycket snö här i Nynäshamn, hm! Okej, den håller väl inte på i sex månader iaf! Kanske dags att börja fundera på en solsemester framöver.
Första julbordet är avklarat, systrar och svågrar var här hos mig och smörjde kråset i helgen, så nu har jag advent-och -julpyntat min lilla tvåa för första gången också, vilken skillnad föresten i stället för ett helt radhus på nästan 140 kvadratmeter.

OCH VA MYSIGT, NU FÅR JAG SPELA PETERS JUL-CD HUR MYCKET JAG VILL! jippiiiiii

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar