tisdag 30 november 2010

SISTA NOVEMBER




Sköööönntttt! Äntligen är det slut på en helt onödig månad som är alltför mörk och inte bjuder på särskilt många glädjeämnen. Som tur är så har jag ju mina apostlahästar som tagit mig fram i ur och skur och idag, till motsatsen från igår, så har det varit en strålande vinterdag och jag har passat på att ge mig lite ljustreapi för man vet ju inte när solen lyser nästa gång.
Apropå ljusterapi! Några dagar innan Erik lämnade oss, så frågade han sin läkare om han inte kunde få ljusterapi, men läkaren sa " nä jag tror inte på sånt där". Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men ett år senare så är ljusterapilampor en av de mest sålda elektronikprylar och dokumenterat erkända som verksamma mot depression och nedstämdhet. Psykvården är under all kritik i det här landet!
Jag försöker kombinera motion och ljusterapi åtminstone en timma om dagen, hoppas att det funkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar