onsdag 10 november 2010

FORSKNINGSOBJEKT

En dag på sjukan! I dag har jag anslutit mig till en forskningsgrupp på reumaten på Karolinska i Huddinge. Klockan 08.00 infann jag mig där på fastande mage för att börja med provtagningar, sedan bekanta mig med de andra deltagarna vid frukostbordet. Resten av dagen har jag slussats vidare från den ena stationen till den andra, det har töjts, böjts och mätts och ett konditionstest gjordes också, där låg jag väldigt bra till faktiskt, så mina promenader gör verkligen nytta. Klockan 15.29 satte jag mig på pendeln i Flemingsberg igen för färd hemåt.
En reflektion inne tåget, alla, eller åtminstone nästa alla sitter med en mobil i handen!
Jag ploppade in lurarna i öronen, lutade mig tillbaks och somnade efter mitt byte i Älvsjö.
I morgon blir det en till dag på sjukan, jag hoppas att jag kan bidra med något till forskningen om Sklerodermi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar