torsdag 18 november 2010

NU HAR JAG DEN! ;-)


Äntligen så har den hittat mitt brevfack! Vaknade av några sms som blippade till brevid sängen, det första från Camilla kl. 08.30: "Vi kan inte räkan med sex mellan jul och nyår för det är mannens säkra period, då står staken i fönstret, kulorna hänger i granen, skinkan på bordet och pungen är tom!" tack Camilla! Jag somnade om med ett leende på läpparna. Nästa var från Sofia 09.25: "missa inte att det är Peter Jöback på tv4 21.20 i kväll :-)". Nu insåg jag att det var dags att kliva upp!

Idag kanske CD:n dimper ner kom jag ju på jiiipppiiiiiiiii, men det går ju inte ann att vanka fram och tillbaka här inne i väntan på brevbäraren, så jag tog en lång promenad och inhandlade lite julklappar på hemvägen. Väl hemma nere i trapphuset, så öppnade jag brevinkastet och där låg den. Fort in, av med ytterkläderna och sliter upp förpackningen från cdon.com och äntligen har jag den i min hand. Det här är inte den signerade utgåvan, den kommer nog imorgon, kom nämligen på att det vore bra med en osignerad också i hopp om ett möte med Peter någon gång i framtiden.

Så nu har jag suttit och drömt mig tillbaka igen, men oj vad jag saknade mellansnacket, närheten och atmosfären.

Inget är som "en kväll med Peter Jöback" live.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar