tisdag 9 november 2010

MODELL FÖR EN DAG


Men först så skulle jag ju hitta dit också!

Som jag redan var beredd på så var det riktigt trist väder när jag vaknade och som den inbitne norrlänningen jag är, så klädde jag mig ordentligt. När jag gick ner till pendeln strax före halv nio så såg jag förmodligen ut som en tomte, röd från topp till tå, men va f.n, jag vill ju varken frysa eller bli blöt. Jag hade avtalad tid på Birger Jarlsgatan kl. 11.00 men jag är ju inte så hemma i de trakterna och tunnelbaneåkandet, så det var bäst att vara ute i tid. Snyggt jobbat gunsan, jag kom fram strax efter halv elva, passade alldeles utmärkt, så att jag hann hämta mig lite och putsa glasögonen från snöslasket. Så var det då dags för förvandlingen, en cm foundation och lite smådutt här och där, en stor klick wax i håret och så var det dags för foto. Skitkul att posera framför en kamera, eller egentligen så hade vi jättekul fotografen och jag. Nå efter ca sextiofem tagningar så valde jag ut fyra bilder, Fy sjutton va ful jag var på åtminstome sextio bilder. Men jag hade superkul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar