söndag 21 november 2010

FILMTIME!


Har varit på bio i kväll! Cornelis: En gripande film om ett tragiskt människoöde från början till slut. Jag kan inte erinra mig att jag log vid särskilt många episoder, möjligtvis av den nostalgitripp jag var med om, så ibland så lyckades jag glömma bort mig i allt det trasiga runt Cornelis liv när jag plötsligt förirrade mig bland gamla bilar, bussar och annat retro som filmmakarna omsorgsfullt exponerade, möjligtvis så var det väl då jag log. Nå en reflektion är väl snarare, otroligt att han blev 50 år med tanke på det destruktiva livet han levde. Cornelis och hans musik kommer alltid att finnas kvar i den svenska musikskatten. Den norske rocksångare Hans-Erik Dyvik Husby porträtterade Cornelis otroligt bra.
Filmen får ♫ ♫ ♫ av mig, därför att jag gick därifrån lite nedstämd. Nästa film måste vara en uppåtfilm känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar