söndag 6 februari 2011

EN LYCKAD LÖRDAG


Som Peter säger "det handlar om att vara öppen för både de mörka och de ljusa dagarna i livet"! Och i går var det en ljusare dag med aktiviteter som gjorde att den håglöshet som funnits några dagar skingrades och jag kunde känna glädje. Vi, alltså de närmaste i min tillvaro, hade bokat Berwaldhallen och Mersey Beatles, ett gäng från Liverpol som spelade Beatleslåtar från början till slut, en lagom sammansatt repertoar. Eftersom jag är uppväxt med Beatlarna, så var det en härlig nostalgitripp och egenkännande texter som var lätta att sjunga med på. Ganska komiskt faktiskt, killarna hade tidstypiska kläder och peruker, så det blev några byten under den 1½ timmes konserten. Dom kallade varandra även för Paul, George, John and Ringo under föreställningen, ha ha ha ha.
Åldersgränsen i publiken var ganska slående, okej några ynger inslag i salongen, men nog var det övevägande 40 och 50-talister. Och just som jag skrivit det, så ser jag på bilden som jag publiserat att det sitter två st tvillingpojkar där på första rad med sin gamla morfar eller farfar som vill sprida musikarvet vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar