måndag 28 februari 2011

SÖMNLÖS I NYNÄS

Två dagar av absolut stiltje och orkeslöshet. Efter lördagens långpromenad och biobesök, så störtlandade jag i soffan och har dessvärre knapt orkat uträttat det mest nödvändigaste. Borstat tänderna och utfordrat mig har varit en kraftansträgning, ty, ibland händer det att jag krachlandar, det är sklerodermins "baksidor", så att säga. Jag har sovit mycket i dag och kände också att jag behövde göra en tidig kväll, så jag beslöt mig för att släcka ner efter 22.00 nyheterna på 4:an. Dessvärre inträffade det som vanligt att jag inte får sova, likt förbannat. Så det är väl lika bra att skriva något de sista minuterna på februari månad. I dag för 25 år sedan, så mördades Olof Palme, jag minns det väl, kommer precis ihåg var och när jag hörde det. Vaknade i dubbelsängen med Erik emellan oss tidigt en, det måste ha varit en söndagmorron och allt kändes overkligt och surrealistiskt. Jag tänkte, vilken värld våra barn ska behöva växa upp i, hur ska vi kunna skydda dem mot allt ont. Och hur det sedan gick! Jag hoppas och vet att dom har det bra där dom nu är, Erik och Olof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar