lördag 12 februari 2011

GÄRDET I VINTERSKRUD

På sensommaren var jag ju ute på Gärdet när min systerdotter Emma var med och tävlade i Triathlon, då var det tusentals människor där ute på de gröna fälten och i omgivningarna, folkligt och festligt. Idag var det ännu en fin upplevelse där ute i gnistrande snö på det stora fältet som mer påminde mig om när jag var och åkte långfärdsskidor uppe i Klimpfjäll om man tänker bort fjälltopparna. En rask promenad där ute bland, ja jag juger inte, hundra lösa hundar av alla de sorter och märkligt nog, så uppstod det inget slagsmål dem emellan. Nå det var ju inte bara jag och hundra hundar där utan bra nog många människor både till fots och på skidor. En bra dag med sol, vind och gnistrande snö mitt inne i vår vackra huvudstad.
TA VARA PÅ SOLLJUSET NÄR DET BRYTER FRAM MELLAN MOLNEN. DINA ÖGON VILL SPRIDA LJUSET TILL HELA DIN KROPP OCH SJÄL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar