torsdag 17 februari 2011

OVÄLKOMMEN GÄST

När jag stod framför spegeln i morse och smörjde in mig med fuktgivande antirynkkräm, så knackade det på dörren och in kom en mycket ovälkommen gäst. Jag försökte mota bort den med att dra täcket över huvudet och spela död, men det hjälpte inte. Nästa strategi var att fly flätet, så jag drog mössan över huvudet och begav mig ut på en lång promenad och som sällskap hade jag min tröst i eländet, Peters röst. När jag gick där utefter Nynäsvägen i bitande vind och han sjöng för mig, så lyckades jag glömma den där eländiga gästen som barrikaderat min lägenhet. Men väl hemma igen, så möttes jag av den där gamla fula kalkonen ändå. Så nu hädanefter hänger det alltid ett skynke framför mina speglar och i synnerhet inne i badrummet där det är bättre belysning och en förstorningsspegel dessutom. ALL THIS TALK OF GETTING OLD IT´S GETTING ME DOWN MY LOVE

2 kommentarer:

  1. Vadå kalkon ? Du är ju
    snyggaste bruden söder om Stockholm !

    SvaraRadera
  2. där se du va expertkommentatorn sa. Sluta å tvivla på dig själv..

    SvaraRadera