onsdag 16 februari 2011

RÖDA KORSETS SJUKHUS

Äntligen fick jag det gjort, återbesöket på Röda korsets sjukhus! Men det var ju en ny adress den här gången, så jag fick lov att skärpa mig den här gången också. Hur var det nu dom hade sagt? Röd linje, samma som förra gången men två stationer längre bort och sedan en kort promenad. Och vips, så var det plötsligt sommar och sol och den nya adressen tonade upp sig framför mig. Jag fick genast slita av mig dunkappan, riva av mig mina dubbla vantar som det låg värmekuddar i. Vad jag längtar till sommaren, börjar nästan hallucinera! Nå efter en halvtimmas besök hos min arbetsterapeut, så var jag åter tillbaka i verkligheten.En snabb promenad tillbaka till T-banenstationen i Bergshamra, in till City, en god och välförtjänt lunch på Åhléns,
laxpudding med skirat smöööörrrr, sedan en snabb runda inne i varuhuset innan jag tog pendeln hem. Sex och en halv timma senare är jag hemma med en påfyllning av värmepåsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar