fredag 25 februari 2011

ENSAMHETSFÄLLA

Jag satt och läste i "City" i dag på vägen in till storstan. Jag hade stämt träff med ännu en härlig cybervän, min fina Eva från Götet, som är på en snabbvisit till sin gamla hemstad. Nå i allafall, så stod det något om att "Facebook: Mota bort ensamheten, uppdatera sin status inför hundratals människor man aldrig kommer att ha något att göra med" osv. Vidare, att det bara leder till mer ensamhet, en riktig ensamhetsfälla. Nu vill jag av egen erfarenhet kommentera det! Jag är så glad att jag för ungefär fem, sex år sedan blev med dator och sakta men säkert vidgade mina vyer och skapade ett kontaktnät den vägen. Från att börja med att lägga patiens i min ensamhet till att ha massor av härliga och relativt ofta "närvarande" vänner både virtuellt och verkligt, kan jag bara för min egen räkning säga motsatsen. Men kanske är det upp till var och en att sträcka ut en hand och ta kontakt och inte sitta inne på sin egen kammare och tjura. I allafall så älskar jag dessa nya möten i mitt nya liv. Tack för en jättefin dag Eva, sköt om dig! TACK PETER FÖR ATT DU VISADE MIG VÄGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar